Van Burgh-Haamstede naar 's-Gravenzande - Reisverslag uit 's-Gravenzande, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Burgh-Haamstede naar 's-Gravenzande - Reisverslag uit 's-Gravenzande, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Burgh-Haamstede naar 's-Gravenzande

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

24 Mei 2022 | Nederland, 's-Gravenzande

Nah, weer water genoeg gezien vandaag en het vervelendste kwam van boven. Om kwart voor zeven op, alles ingepakt en beneden gezet. Om half acht gezellig met de gastvrouw ontbeten en toen het gedaan leek met de regen, alles op de fiets gedaan en vertrokken. Uiteraard met nadruk op "leek", want binnen de korste keren kwam alle zegen weer van boven. Eerst een forse klim van 10%, de duin op bij Burgh-Haamstede,daarna door de duinen naar Renesse en om half elf reed ik Schouwen-Duiveland alweer uit, richting Goeree. Wat 'n regen en wind op de dijk, maar gelukkig had ik de wind mee, waardoor ik zelfs een aantal keren de 30km/uur aantikte.

Op Goeree ook weer mooie fietspaden door het duin gebied heen en enkele mooie plaatjes geschoten. Ondanks dat ik even wat gegeten had, was ook Goeree redelijk snel (met behulp van windkracht) doorkruist en even over twaalven was ik al in Rockanje. Na een koffiestop, rustig doorgefietst naar de maasvlakte wat nog onverwacht snel ging. Potverdorie, het leek er zelfs op dat de boot van 14:00 gehaald ging worden. Ja hoor, om 13:58 stond ik bij de aanlegplaats van de veerboot, was het niet dat deze aanlegplaats verplaatst was naar Futureland, wat dus 5km eerder was. Dus maar 5km terug tegen de wind in, naar de nieuwe aanlegplaats (snik).

Wat overigens wel fijn was, de regen in de morgen had plaats gemaakt voor de zon in de middag, en dah was fijn! Wachtend voor de boot op de nieuwe aanlegplaats, met enkele andere mede slachtoffers gesproken, ook zij waren bij de oude aanlegplaats geweest. Afijn, de wachttijd maar gebruikt om twee nieuwe adresjes voor woensdag (in Egmond) en donderdag (bij Den Oever) besproken. Eiland hoppen gaat er helaas niet van komen, omdat de boot vanuit Texel alleen op Zondag, Dinsdag en Donderdag vertrekt. Daardoor vrijdag en zaterdag op Texel zitten vond ik toch wel een beetje "sunt" van de tijd.

Om 15:50 kwam de veerboot aan, opstappen en een uurtje later waren we in Hoek van Holland. En nog 'n half uurtje later kwam ik aan in 's-Gravenzande, waar ik de nacht door ga brengen.

Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen, hopelijk met geen regen.

Voor nu welterusten en wie weet, tot morgen.


  • 24 Mei 2022 - 21:59

    Colette :

    Hoi,
    Ja, regen is wat minder op zo'n tocht.
    Had je niet meteen op Texel de boot naar Vlieland kunnen pakken en daar overnachten? De boot vertrekt van Texel naar Vlieland om 17.15 uur. Beetje doorfietsen en het lukte! Hahaha
    Nu heb je een ingekrompen Nederland! Niet dat ik het je nadoe... Nog geen onderdeeltje! Blijf het knap vinden.

  • 24 Mei 2022 - 22:22

    Ingrid:

    Leuk om elke dag je verhaaltjes te lezen en de foto's te bekijken.
    Jammer dat het weer wat tegenzit.
    Je bent goed bezig Willy.

  • 25 Mei 2022 - 08:21

    Ludy:

    Voor zover ik weet vaart de boot naar texel vanuit hoek van Holland gewoon elke dag.
    Mocht je daar toch komen, fiets dan even lang B&B de witte punt en geef de Berner Sennen daar een knuffel van ons.
    Kapitein Zwapstaart heet hij, en het is er een uit Gemonde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 12070

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: