Van Herten naar Best - Reisverslag uit Best, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Herten naar Best - Reisverslag uit Best, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Herten naar Best

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

05 Juni 2022 | Nederland, Best

Zo, 't zit er weer op. Vanavond moe, maar voldaan als 'n verzopen kater thuis gekomen. Twee buitjes gehad, een korte bij Nederweert, een wat langere vanaf Someren tot Best.

Na vanochtend ontbeten te hebben, tegen kwart voor negen vertrokken vanuit Herten. De route snel kunnen oppakken en was binnen de korste keren de maas alweer over. De eerste uren was het nog droog en ging de tocht volvarend. Ondanks dat de zon zich niet liet zien, was de temperatuur aangenaam, dus hoefde de jas niet aan.

Tegen half een was ik al in Nederweert, maar helaas begon het weer te verslechteren. De regenjas dus maar weer uit de tas!

Een eerste koffiepauze bij Den Brabander bij Someren Heide. Daarna was het gelukkig nog even droog tot ik echt op de hei was. Verschillende zand- en gravel paden, waardoor het tempo aardig stil viel en daar bovenop begon het ook nog eens aardig te regenen.

Toch maar verder, tot dat ik in Mierlo toch maar besloot om even de regen verder af te wachten. Leuk in gesprek geraakt met Philip, een Belgische fietser, die een reis naar Duitsland aan het maken was. Ook hij had last van de regen, want zijn gereden kilometers waren nog niet zo veel vandaag.

Na een uurtje besloten om toch maar weer verder te gaan, de regen hield toch niet op. Via Geldrop en Eindhoven de route verder gevolgd en tegen half acht was ik thuis.

Zonder meer blij dat ik weer thuis was, maar zeker ook voldaan over het behaalde resultaat. Het rondje Nederland in twee weken en twee dagen voltooid, bijna 1400km!

Dit is mijn laatste verslag van de reis, dus sluit ik af met een laatste welterusten. Wie weet, tot een volgende reis.


  • 06 Juni 2022 - 03:18

    Colette:

    Hoi, Ik was al een beetje teleurgesteld dat het slot van de reisontbrak. Het was bij mij niet binnengekomen en ik dacht (foei!) natuurlijk meteen dat je het laatste verslag niet gemaakt had. Maar nu was het er ineens wel! Gelukkig. Kunnen we toch nog de balans opmaken. 1400 km. in 16 dagen, eigenlijk 15, want op de rustdag heb je nauwelijks gefietst. (Of misschien wel helemaal niet?).Dat is bijna 100 km. per dag (93 1/3). Hoe lang zou de route geweest zijn, als je onderweg sommige stukken/ stukjes niet dubbel had gedaan? En heb je op je laatste adresje nou ook warme soep gehad? (LOL).
    Het was leuk je te volgen. Knap gedaan. Enne.... die kabouters zitten er echt wel, hoor!
    Tot de volgende fietstocht!

  • 06 Juni 2022 - 09:41

    Paul Gulikers :

    Knap gedaan Wil

  • 06 Juni 2022 - 10:48

    Opa Cor:

    ik ben toch blij dat je weer heelhuids thuis bent het zou leuker geweest zijn als die dag zonnig was geweest

    wij hebben elke dag je verslagen gelezen en hebben je gevolgd van dag na dag

    groots gedaan en welkom thuis
    ps wat slaapt je eigen bedje toch fijn he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 12036

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: