Van Baak naar Milsbeek - Reisverslag uit Milsbeek, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Baak naar Milsbeek - Reisverslag uit Milsbeek, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Baak naar Milsbeek

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

03 Juni 2022 | Nederland, Milsbeek

Een nieuwe dag, lekker vroeg op, want de gastvrouw moest om kwart over acht al in de auto zitten. Vandaar ik zelf na het ontbijt ook al iets na achten weg was. De rit van vandaag is bijna 110km, dus dit was een goede start.

Eerst naar het pontje tussen Bronkhorst en Brummen. Gelukkig geen lange bootreis, voor je het wist kon je er aan de andere kant alweer af. Na in Brummen wat voorraad ingeslagen te hebben, snel verder richting de veluwe. Om daardoor heen te komen, moest wel vaak de laagste of bijna de laagste versnelling gekozen worden. In wielertaal, flinke kuitenbijters... Overigens, de fietspaden zelf zijn prima!

Rond 'n uur of elf kwam ik langs de Carolina hoeve. Uiteraard, even een rustmomentje voor....

Daarna door richting Arnhem, waar eigelijk het begin en eindpunt van deze tocht (ronde van nederland) is. Uiteraard zie je daar nog de echte trolleybussen rondrijden. Rond een uur liet ik Arnhem weer achter me.

Vanuit Arnhem naar Nijmegen, maar wel met een omweg, via het pontje van Huissen naar Loo en later het pontje bij Millingen aan de Rijn. De weg ging veelal over de dijken, dus de wind speelde daar wel wat parten. In Millingen aan de Rijn eerst een lekker appelgebakje bij de koffie, zodat er de rest van de reis voldoende energie was.

Daarna richting Nijmegen, waar ik iets na half vijf binnen reed. De route leidde langs bekende plaatsen, die ik volgende week ook weer ga zien. Daarna richting Milsbeek, door de bossen bij Mook. Nou, die deden niet zoveel onder aan de veluwe route. De fiets ging steeds langzamer en langzamer vooruit. Desalniettemin, ik ben op m'n overnachtingsadres aangekomen vóór half zeven.

Lekker gedouched, was nodig na deze warme dag, daarna nog een kopje soep gekregen, ook heel lekker. En naast het eten, misschien nog wel een liter water gedronken (niets is beter als je echt dorst hebt). Ook dat is nog een rit van ongeveer 100km, dus het plan is om ook morgen weer vroeg van start te gaan.

Voor nu dan verder nog een goede nacht gewenst en wellicht tot morgen.


  • 04 Juni 2022 - 10:27

    Colette:

    Hoi, ik ken de omgeving waar je bezig was en inderdaad: omhoog, omlaag en weer omhoog. Niet voor niets ligt daar de zeven heuvelen weg... Ik lees niets over fout fietsen: dit keer rechtstreeks naar je bestemming? Goed hoor!
    De omgeving is wel heel mooi!
    Succes voor morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 12040

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: