Van De Lutte naar Baak - Reisverslag uit Baak, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van De Lutte naar Baak - Reisverslag uit Baak, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van De Lutte naar Baak

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

02 Juni 2022 | Nederland, Baak

Zo, eindelijk weer eens een dag die we verdienen! Heerlijk fietsweer geweest, maar ik wist niet dat er in de achterhoek zoveen zandpaden en gravel fietspaden waren. Wel heel mooi, maar o zo vermoeiend.

Na een nachtje goed te hebben geslapen in de pipowagen, alhoewel ik er om 1 uur wel even nodig eruit moest (brrr, toch wel koud 's nachts op de camping), een simpel, maar lekker ontbijtje gehad. Om kwart over acht vertrokken, wel even moeten zoeken naar de route, maar tegen tienen al bij Lonneker.

Bij het binnen rijden van het dorp, stond een mooie molen, waarbij ik door twee leuke wielrensters op de foto ben gezet. Daarna kreeg de Garmin ruzie met het boekje. Volgens het boek, ging de route om Enschede heen, de Garmin stuurde mij echter naar het Centrum van de stad. Ik dus maar door Enschede heen!

Even na Enschede, op knooppunt 36 kwam ik gelukkig weer op de route uit het boek. Daar dus de volgende opgave, vlak bij knooppunt 47, zou de Bommelas moeten liggen, waarvan ik een foto moest maken (bewijs nr. 5). Nou, zo druk met het kijken of ik het boerderijtje zag, dat ik pas in de gaten kreeg dat ik verkeerd zat op knooppunt 48. Grrrr, moest ik weer een stuk terug.

Maar uiteindelijk toch gevonden en de foto gemaakt.

Nou, zoals ik al zei, heel veel grindpaadjes en zandpaadjes waar ik overheen moest. Ik denk dat er wel 70 van de 100 km van dit soort wegjes waren. Daardoor ging de snelheid er wel telkens uit. Desondanks, rond kwart over zes kwam ik aan bij mijn logeer adres in Baak, wat me niet tegen viel.

Onderweg, tijdens rustpauzes (op 'n bankie, niet op een terrasje), heb ik de adressen voor morgen en zaterdag kunnen regelen. Twee stevige ritten van allebei iets over de 100km. Morgen Nijmegen net voorbij, zaterdag Roermond. Dat betekent zondag nog 'n grote 100km, terug naar Best.

Voor vandaag zit het er weer op, zo dadelijk gaan de oogjes weer toe en (bij leven en welzijn) gaat het morgen weer verder. Voor nu dan ook maar weer, welterusten!


  • 03 Juni 2022 - 07:10

    Colette:

    Zo, het lijkt heel goed te gaan. Mooi! Dat die fotografe mooier was, is logisch, gezien het onderwerp. Tja, een open deur, hè.... Je moet de verkeerd gereden km. eens bij elkaar optellen, volgens mij heb je er een ererondje Zuid-Nederland extra bij gereden.
    Je hebt maandag nog als reserve- c.q. rustdag. Moet lukken dus.
    Fijn dat het weer eindelijk eens goed was. In onze contreien is het dus toch beter. Voor vandaag wens ik je, buiten goed weer, wat betere fietspaden toe. Zet hem op!

  • 03 Juni 2022 - 08:59

    Ingrid:

    Heel leuk om steeds je verhaaltjes te lezen en foto's te zien.
    Je doet het goed, respect voor mijn grote broer.
    Zet nog even door zoals het er nu uitziet vandaag en morgen heerlijk weer.

  • 03 Juni 2022 - 12:47

    Bianca :

    Hoi Willy,

    Je hebt al een hele mooie fietstocht erop zitten. En ja, Nederland is ook mooi. En het weer moet je nemen zoals het komt. Het weer voor morgen in Limburg ziet er gunstig uit. Zondag iets minder. Waarschijnlijk heb je dan je regenpak weer nodig.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen. En de koffie zal klaar staan als je weer thuis bent.

  • 03 Juni 2022 - 13:29

    Merijn Van Haandel:

    Hey Willy,

    Goedbezig Willy!! Mooie route heb je al gehad!! Succes nog de laatste 3 dagen, maar dat gaat helemaal goed komen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 12037

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: