Van Milsbeek naar Herten - Reisverslag uit Herten, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Milsbeek naar Herten - Reisverslag uit Herten, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Milsbeek naar Herten

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

04 Juni 2022 | Nederland, Herten

Zo, vandaag zelfs vijf kaartjes uit het boek doorgelopen. De totale trip was iets meer dan 110km, dus bij aankomst in Herten toch wel enigsinds vermoeid. Maar goed, hoe is de dag verder verlopen.

Vanmorgen vroeg aan 't ontbijt, dus om kwart over acht zal ik al op de fiets. Eerst richting Gennep, daarna de brug over richting knooppunt 2. Bij knooppunt 2 aangekomen, moest ik verder naar knooppunt 7, maar die richting aanwijzer was in geen veld of wegen te bekennen. Wel knooppunt 12, maar dat was terug richting Nijmegen, tja en dat wilde ik niet. Dus maar weer een stukje terug, de weg van de brug wat verder gevolgd en linksaf richting Boxmeer. Vanaf knooppunt 15 zat ik toen weer op de goede route.

Door naar Vlieringsbeek, waar de eerste pont van vandaag gepland stond. Belangrijk, want deze pont was het zesde en laatste bewijs voor het certificaat. Enkele foto's daar gemaakt, hopelijk is er eentje van goed.

Nog enkele pontjes gehad, bij Blitterswijk. Broekhuizen en Kessel (daar komen de "van Kessel's" dus van oorsprong vandaan. De pont van Tegelen heb ik door toedoen van de Garmin niet hoeven te nemen. De Garmin volgde de rechter maasoever vanuit Venlo, terwijl het boekje de linkeroever naar Tegelen volgde. Heeft me in ieder geval het grote bedrag van €0,90 bespaard (wauw).

Tegen half twee was ik in Venlo, door naar Roermond waar ik om iets voor zessen de stad binnen reed. Tussendoor wel enkele keren moeten stoppen voor wat te eten, maar geen koffie gehad. Onderweg gezocht naar een supermarkt (voor wat brood voor morgen), maar de ene werd verbouwd, de andere was voorgoed gesloten. Met een hard hoofd erin, het laatste overnachtings adres op de Garmin ingevuld (bleek toch nog bijna 7km te zijn) en Roermond verder ingefietst. Maar eenmaal onderweg, toch een Appie die nog open was (jippie).

Even na half zeven kwam ik aan bij het laatste overnachtings adres, waar de gastvrouw een heerlijke kop aspergesoep heeft bereid en daarna een heerlijke maaltijd, opnieuw met verse asperges, heeft bereid. Menig restaurant kan daar een puntje aan zuigen.

Na het eten nog 'n kopje koffie gedronken met mevrouw, daarna de douche in en nu nog even dit verslagje schrijven.

Zoals eerder vermeld, morgen de laatste etappe richting Best, waarna het rondje is voltooid. Ik zit nu op 180km, Best ligt op 290km van de route, dus reken zelf maar uit.

Morgen komt mijn verslagje van thuis, dus bij leven en welzijn tot morgen en voor nu, welterusten.


  • 04 Juni 2022 - 22:40

    Rob De Vos:

    Knap gedaan Willy ,nu het laatste stukje nog.

  • 04 Juni 2022 - 22:47

    Colette:

    Heel fijn dat je het helemaal gehaald hebt. Dat laatste stukje, daar heb ik het volste vertrouwen in. Je reed vandaag een heel stukje uit mijn leven, allemaal bekende plaatsen. Ik had gedacht dat je helemaal tot in het Zujen zou gaan, dat hoort toch ook bij Nederland. Maar dat was blijkbaar niet haalbaar voor de uitzetters van de route
    Ik vrees dat je morgen onderweg nog wel een gratis douche zult krijgen.
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 12035

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: