Van Woensdrecht naar Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Woensdrecht naar Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Woensdrecht naar Vlissingen

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

22 Mei 2022 | Nederland, Vlissingen

Zo,de tweede etappe zit er ook al weer op, ik ben in Vlissingen.

Helaas vannacht enige tijd wakker gelegen in verband met de suikerwaarde. Toch weer in slaap gevallen, waardoor ik het alarm van zeven uur niet gehoord had. Gelukkig was de gastvrouw zo aardig om tegen half acht op de deur te kloppen, omdat het ontbijt klaar stond. Gezellig samen ontbeten, daarna mijn spulletjes op de fiets gedaan, nog een kopje koffie met de gastvrouw gedronken en tegen half negen op pad.

Eerst maar langs de Albert Hein, zodat ik wat eten en drinken heb voor onderweg. De verwachting is dat er in Zeeland weinig terasjes open zijn op zondag, dus zelfvoorzienend.

Afijn, heerlijk fietsweer, lekkere zonneschijn en nauwelijks wind. In de korste keren maar snel de overbroek en het vest uitgedaan en die melkflessen van mij even behandeld met wat zonnecréme.

De reis liep voorspoedig, wel een heel ander landschap als gisteren in Brabant. Uiteraard veel water en open velden. En heel veel schaapjes op de dijken.

Na een tijdje langs de Westerschelde te hebben gefiets, enkele keren even op 'n bankje gezeten om wat te drinken, kom er op een gegeven moment toch nog wat werk langs (zelfs op vakantie). Maar goed, eventjes later het binnenland van Zeeland in, op richting de hoofdstad "Middelburg". Maar ik had geluk, in het dorpje Nisse, tegenover de kerk, een terrasje open. En dat slaan we dus toch maar niet over!

Een half uurje lekker gezeten, uiteraard met een bakkie koffie en toen toch maar weer door. Alles ging toch nog steeds lekken, weliswaar een beetje wind, maar dat mocht geen echte naam hebben. Tegen vier uur reed ik Middelburg binnen, na wat gepuzzel (werk opbrekingen) toch weer op de route naar Vlissingen gekomen. Om vijf uur reed ik Vlissingen binnen, bij het station eerst nog een kopje koffie gehad en het logeeradres voor morgen geregeld. Helaas niet waar ik zou willen, Gouree-Overflakkee op 90 km van Vlissingen, maar in Burg-Haamstede op 65km van Vlissingen. Latere plekjes bij vrienden op de fiets waren helaas al bezet, dus rustig morgen. De weersverwachting is minder, dus misschien niet zo heel erg en hopelijk haal ik het de volgende dagen in.

Als laatste stukje, met behulp van de Garmin naar mijn logeer adresje voor vandaag, van waaruit ik dit verslagje schrijf.

Ik ga het voor vandaag bij houden. Morgen de volgende etappe!

Voor nu wel te rusten en tot morgen.


  • 22 Mei 2022 - 22:33

    Aad:

    Ik hoop voor jou dat het weer fietsbaar blijft. niet te veel wind en geen storm.

    doorgaan vooral doorgaan. gr Aad

  • 23 Mei 2022 - 05:37

    Colette:

    Hoi,
    Het is een beetje ouderwets te denken dat er in Zeeland in het weekend geen terrasjes open zijn: het is een erg toeristische provincie in deze tijd, dus je zult je nog verwonderen over waar je onderweg overal aan kunt leggen! Zelfs op zondag.
    Let wel maar eens op de kerkgaande mensen, klederdracht zie jue niet meer, of je moet geluk hebben, maar hele gezinnen op weg naar de kerk wel. In de plastic tasjes van de dames zitten de hoedjes, die je in de kerk op moet.
    Veel succes op je volgende etappe. Burg-Haamstede staat bekend om zijn lawaai, 's nachts, dus ik wens je voor morgen alvast een goede reis, mooie uitzichten en een goede nachtrust!
    Geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 12072

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: