Van Odoorn naar Den Ham - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Odoorn naar Den Ham - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Odoorn naar Den Ham

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

31 Mei 2022 | Nederland, Den Ham

Nou, pas maar op vandaag, werd er bij het ontbijt gezegd. Op het nieuws vertelden ze dat er regen en onweer in de middag zou komen. Gelukkig is het een weersverwachting en geen weersvoorspellling, want zowat de hele dag heeft het zonnetje geschenen. Na vertrek ging het vandaag heel aardig. Eerst Emmen, daarna Coevorden, waar ik al om half een nagenoeg doorheen was. In Coevorden de eerste stop voor de eerste levensbehoefte, Anita. Samen met een lekker broodje, waarmee de middag wel door te komen is. Tijdens het eten wel verschillende adressen van vrienden op de fiets afgebeld rondom Enschede, voor een overnachting morgen, maar helaas geen prijs, dus nog niets om te slapen.

Onderweg een aantal mensen gesproken, Ko de Boswachter, waarmee ik op de foto ben gegaan (die lillekurt ben ik). Zijn echte naam was niet Ko, maar een andere Friese naam die ik nu kwijt ben. Daarna een man van Essent en later nog een collega fietser (met een karretje en tent). Met alle drie een leuk praatje gehad, dus de pauzes waren snel voorbij.

Door via Hardenberg, daarna de afstand naar Den Ham. Heel veel smalle fietspaden en nog smallere paadjes. In het bos voor Den Ham nog even enkele adressen afgebeld en heb een slaapplek kunnen vinden in de Lutte, nabij Oldenzaal.

Om half zes kwam ik bij het gast adres aan, ook daar ontvangen met een kopje koffie en cake. Nette kamer, lekker bed, dus ik zal wel slapen vannacht.

Morgen weer een nieuwe dag, door richting Enschede. Voor nu allemaal een goede nacht gewenst en tot morgen.


  • 31 Mei 2022 - 22:19

    Colette:

    Nou, ik zie het wel: hoe meer je weer richting zuiden komt, hoe zonniger het wordt. En jij ziet er ook blijer uit!
    Wordt het dan toch: Oost west, thuis best?
    Maar ik ben blij dat het goed gaat! Krijg er echt vertrouwen in, Hahaha
    Slaap lekker.

  • 01 Juni 2022 - 08:16

    Peter:

    Goedemorgen Willy weer van je leuke verhalen genoten. Succes met de verdere tocht en we kijken uit naar je avonturen.

  • 01 Juni 2022 - 08:31

    Tibert:

    Ook vanuit Oss wordt genoten van je prachtige verslagen en humoristische taalgebruik! Ontzettend vermakelijk om te lezen! Ga zo door Willy, je hebt het rondje om NL er al voor meer dan de helft op zitten, schat ik zo in. Wat mij betreft is NL dan ook maar een klein landje, want je bent er zo omheen gefietst ;-), dat had van mij nog veel langer mogen duren haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 12355

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: