Van Feerwerd naar Odoorn - Reisverslag uit Odoorn, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Feerwerd naar Odoorn - Reisverslag uit Odoorn, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Feerwerd naar Odoorn

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

30 Mei 2022 | Nederland, Odoorn

Tja, vroeg eruit vandaag, want om half negen wil ik vertrekken. Om iets over zevenen daarom opgestaan, de tassen in orde gemaakt. Kwart voor acht zat ik aan tafel en de gastvrouw had haar best gedaan voor mij als haar eerste gast. Gezellig even nog wat praten en voor je het in de gaten had, was het alweer kwart voor negen. Snel dan maar vertrekken vanuit Groningen! Maar ja, als je dan in Garnwerd een klein bordje over het hoofd ziet, wijzend naar een smal fietspaadje, tja, dan is het resultaat dat je een half uurtje later weer bij datzelfde fietspaadje uitkomt. Gelukkig toen het bordje wel gezien en redelijk snel toch in de stad Groningen aangekomen. Eerst even langs de supermarkt voor de broodnodige zaken, daarna eventjes rondgekeken in de binnenstad. Na een kopje koffie en een foto van de Martini toren, toch maar weer verder.

Het Groningse landschap, langzaam overgaand in het Drentse landschap was gelukkig wat minder eentonig dan gisteren. Helaas speelde het weer niet zo fijn mee. Eerst wat gedruppel, daarna wat meer spetters, waardoor ik toch ook maar de regenbroek aantrok.

Later werd het tijdelijk weer wat droger, totdat ik arriveerde in Rolde. Opnieuw begon het te druppen, dan maar snel een caféetje binnen voor een kopje koffie. Na een half uurtje werd het droog en dus weer verder. Op naar Drouwen, waarna er een foto gemaakt moets worden (als bewijs) bij een hunnebed. Daarna bij Bronneger twee mammoeten tegengekomen die uiteraard ook op de foto moesten.Het laatste stukje naar Odoorn ging lekker, de zon kwam zelfs door. Helaas had ik bij de berekening van het aantal kilometers het bos "Odoorn" aangezien als het dorp Odoorn. Dus bij aankomst bleek ik nog 5km verder te moeten zijn. Al bij al, dus in plaats van 90km, bijna 110km gedaan vandaag.

Het was dus alweer tegen zevenen dat ik bij mijn overnachtings adresje aankwam, waar ik warm ovtvangen werd door de heer des huizes. Ook hier een warme mok koffie met een plak cake. Fijn even gekletst over fiets reizen, meneer was zelf een fanatieke wielrenner geweest, maar deed tegenwoordig wat meer aan toertochten. Zo'n ronde van Nederland of een gedeelte ervan leek hem ook wel iets. Even later kwam ook zijn vrouw thuis en hebben we met ons drietjes nog even lekker gekletst.

Morgen gaat de reis verder in zuidelijke richting en ga ik overnachten in Den Ham. Door de extra 5km vandaag, blijven er morgen dus maar 85km over. Dat zou toch te doen moeten zijn, niet?

Goed, nu dadelijk maar snel op een oor, dan kan ik er morgen weer tegen!

Morgen dan maar weer meer, welterusten.


  • 31 Mei 2022 - 06:55

    Rene Van Aarle:

    Hoi Willy, geweldig om iedere ochtend je reisverhaal te mogen lezen! Zet hem op vandaag!

  • 31 Mei 2022 - 13:44

    Daan Maassen:

    Hi Willy, Goed bezig! Lekker al flink wat km in de benen en daarnaast heb je al veel van ons mooie kikkerlandje gezien. Geniet er nog maar goed van en veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 12064

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: