Van Sint-Jacobiparochie naar Feerwerd - Reisverslag uit Feerwerd, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Sint-Jacobiparochie naar Feerwerd - Reisverslag uit Feerwerd, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Sint-Jacobiparochie naar Feerwerd

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

29 Mei 2022 | Nederland, Feerwerd

De rustdagen op Terschelling zijn afgelopen, dus vandaag er weer tegenaan! Nou, dat heb ik geweten, koud en heel veel wind, helaas vaak van de verkeerde kant. Na het ontbijt bij de vrienden van vannacht, raakte ik de weg eventjes kwijt, waardoor het weer even zoeken was naar de juiste route. Daarna was de route weer goed te volgen, maar helaas door de vele tegenwind ging 't véél te langzaam. Enkele keren moeten stoppen om mijn eigen batterijen weer op te laden, zelfs de gespaarde koekjes moesten eraan geloven. Helaas, het was zondag en ik reed alleen door kleine dorpjes, dus het was drie uur voordat ik het eerste koffie tentje zag. Daar gestopt en de gastvrouw van vanavond een sms'je gestuurd,om aan tegeven dat ik wat later zou zijn. Ook maar vast het slaapadresje voor morgen geregeld, dus ook dat zit alweer goed.

Verder vond ik de rit door Noord Friesland eigenlijk een beetje saai. Telkens weer langs de dijk, tussen de schaapjes door, is op den duur wel genoeg geweest. Blij om bij het Lauwersmeer aan te komen, want daar gingen we het binnenland van Groningen in. Enkele kilometers vanaf de zee wordt de wind al aardig minder.

Om half zeven aangekomen bij het gastadres van vandaag in Feerwerd. Een enorme plaats met wel 360 inwoners! Van de gastvrouw een lekker kopje soep gekregen, wat wel goed doet na zo'n koude dag.

Morgen gaat de reis verder, 90km naar Odoorn in Drente. Ik ben benieuwt hoe het gaat, de zon zou zich iets vaker moeten laten zien en de wind zou meestal in de rug moeten helpen. Morgen weet ik te vertellen of dat klopt.

Voor nu opnieuw welterusten en tot morgen maar weer.


  • 30 Mei 2022 - 09:23

    Colette:

    Hoi, gelukkig heb je het toch nog gehaald en van de week was je ook pas rond zevenen op het logeeradres, dus al met al valt het (vanuit mijn luie stoel, hahaha) nog mee.
    Morgen 10 km. minder, scheelt toch weer iets. En het weer gaat weer opknappen, dus elke dag wat beter.
    Heel veel sterkte en succes met de fietstocht! (Bevalt het nieuwe fototoestel?)

  • 30 Mei 2022 - 19:30

    Opa Cor:

    heel fijn dat de slechte dagen voorbij zijn want woensdag wordt een heel fijne dag met weinig wind en veel zon
    vertrek op tijd en geniet van de komende dagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 12055

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: