Van Egmond aan de Hoef naar Hippolytushoef - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Van Egmond aan de Hoef naar Hippolytushoef - Reisverslag uit Hippolytushoef, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Van Egmond aan de Hoef naar Hippolytushoef

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

26 Mei 2022 | Nederland, Hippolytushoef

Voordat ik begin, eerst mijn condoleances aan alle Feyenoord fans onder jullie. Helaas, ondanks het betere spel, zeker in de tweede helft. Maar die ene goal van Roma was toch beslissend.

Maar goed, hoe is het mij gegaan vandaag. Eerst bij mijn gastvrouw en -heer een goed ontbijtje gehad en gezellig gekletst, om ongeveer half negen vertrokken. Eerst langs de AH, daarna snel op pad. Opnieuw weer verschillende hoogtemeters, met hellinkjes tot 10%. Maar bedwongen! Vanochtend lekker zon, vanmiddag helaas niet meer. En een stevige wind, gelukkig vaak van de goede kant. Jammer dat de kustroute voornamelijk door de duinen gaat, de zee is daar weinig te zien. Om ongeveer half twee was ik in Den Helder, waar vandaag een dag vanuit de KNRM een leuk evenement gaande was. Bij de ingaan de meneer, die probeerde de binnenkomende stroom mensen te controleren, gevraagd een oogje op mijn fiets te houden, zodat ik zonder de tassen even rond kon lopen. Binnen nog even met collega ehbo'ers gesproken, die uitlegde dat de opbrengsten naar een goed kinderdoel gingen. Ikzelf heb daar een kop koffie en een KNRM pet gekocht.

Daarna maar weer terug naar de fiets, waar de meneer trots vertelde dat er niks gebeurd was. Ik kon dus weer met volle moed verder. Alles ging verder redelijk lekker, om iets over vijven aangekomen op het gast adres van vandaag. Na een lekker bakkie koffie, even het stadje Hippolytushoef in en een lekkere pizza gegeten. Terug bij mijn gastvrouw en -gastheer nog even leuk geklets onder het genot van een kopje koffie.

Voor morgen heb ik een gast adresje gevonden op Terschelling, dus morgen wordt een rust(ige) dag. Ik moet nog checken of er een ticket gereserveerd moet worden voor de boot, maar er zou nog voldoende plaats moeten zijn.

Voor nu wens ik jullie een goede nacht en morgen hoop ik dus te kunnen schrijven vanaf het eiland Terschelling.


  • 27 Mei 2022 - 09:58

    Colette :

    Zóoo, dat was toch een behoorlijke tocht gisteren. En toch ook nog naar Terschelling. Én ook de noordelijke grens nog even aantikken! Goed hoor! Het weer lijkt vandaag goed te zijn, al blijft de wind voorlopig op deze sterkte. Hopelijk dan de wind mee! Succes maar weer. O ja, leuk petje, maarre... Waait het niet af?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 12059

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: