Dag 30: Montesquiou - Reisverslag uit Montesquieu, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 30: Montesquiou - Reisverslag uit Montesquieu, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 30: Montesquiou

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

23 Juni 2019 | Frankrijk, Montesquieu

Tjonge, ik schaam me dood, vandaag nog geen 40km gereden en helemaal total-loss!
Vanochtend hoopvol begonnen, om kwart over acht stond ik bij de bakker, dus geen slecht begin van de dag. Beginnend met een snelle afdaling, gevold door een klim van 7% ging allemaal nog goed. Redelijk vlot aangekomen in Biran, waar een kerkje staat met een gebeeldhouwd altaar. Een druk op de knop en het licht ging aan Tevens begon een dame een verhaal te vertelen, alleen jammer dat ik er zo weinig van begreep. Terug naar beden in het dorp en in het parkje een eerste lunch van de dag genomen.
Helaas begonnen vanaf toen de problemen. De hele fietsvakantie heb ik mijn been vooruit over de horizontale stang van de fiets moeten zien te krijgen. Jongens/heren, als er iemand van jullie het in het hoofd haald om ook zoiets te doen, zorgdan dat je een damesfiets of een ander ype fiets met een lage opstap ebtzodat je niet tegen de problemen die ik heb aanloopt Omdat er nogal wat bagage op de fiets zit,kun je namelijk niet zoals normaal opstappen en je been achter over het zadel gooien. Het wordt nu steeds pijnlijker en daardoor kon ik nog maar nauwelijks op en af de fiets komen. Je schiet in de lach als je me ziet stuntelen bij het afstappen, want ik moet m’n been meehelpen met de hand om over de stang te komen. Als het even kan, probeer ik via een bankje of hoge stoeprand af en op te stappen. Maar goed, waarschijnlijk gedurende die vier weken toch wat verrekt, want de pijn in m’n lies begint parten te spelen. Tijdens het fietsen wordt het steeds moeilijker om klimmetjes te nemen, wat net voor Montesquiou, de plaats waar ik nu verblijf, een probleem was. Daar kreeg ik nog even een klim van 2,5km voor mijn kiezen. Pfffff, toch maar enkele stukjes gelopen tijdens de warmte, maar uiteindelijk toch boven gekomen. Om vier uur was ik op de camping, even in de campingwinkel, die de mevrouw voor mij open deed enkele inkopen gedaan, zodat ik morgen niet zonder eten zit. Over ongeveer 17km is er weer een plaatsje,waar wat proviand (en dus ook vers brood) in te slaan is.
Ik begin nu aan etappe 6, de laatste etappe uit het boekje. Na een 30-tal kilometers verlaat ik die route om richting Lourdes te fietsen. Lourdes is nog ongeveer 100km verder, dus zou je daar in ’n dag of twee moeten zijn. Echter, met de huidige warmte (het gaat baar de 39 graden toe deze week) en hoe het vandaag ging, kan het wel eens zijn dat ik er drie dagen van maak. Lourdes ga ik in ieder geval bereiken, ik zie daar wel hoe verder.
Toch nog enkele mooie foto’s gemaakt vandaag. Het gebeeldhouwd altaar, een voorbeeld van de minder goede wegen hier, en nog wat andere plaatjes. Hoe het ook gaat, het blijft hier mooi en je ziet stukjes, die je met de auto zomaar voorbij rijdt. Alles bij alles, het blijft de moeite waard!
Ik ga nu nog even douchen en daarna een pilsje pakken voordat ik de slaapzak weer induik (niet te diep, want het blijft tot laat in de avond warm hier).

Voor nu “bonsoir” (of te wel, goede avond)

  • 23 Juni 2019 - 17:13

    Carolien :

    Je hoeft je echt niet te schamen Willy, het is een zware tocht en je hebt het al heel ver geschopt. Wij hadden vandaag ook 34 graden en waren haast niet vooruit te branden. Tip: voordat je de Pyreneeën overgaat tent en kookspullen naar huis sturen. In Spanje kun je goedkoop en goed overnachten in herbergen en goedkoop eten. Scheelt echt enorm veel bagage. Zet hem op, je bent hartstikke goed bezig

  • 23 Juni 2019 - 17:23

    Colette:

    Hoi, nou, je doet het nog steeds goed, hoor! En in Lourdes kun je weer helemaal vooruit, even naar de grot en in het Lourdes water!
    Hoe stap je op je fiets, als er geen verhoging is? Want ik zie je onderweg toch regelmatig naast je fiets staan. Of leg je hem dan plat?
    Met die inspanning die jij doet met daarbovenop die hitte ben je echt een topprestatie aan het leveren.
    Zet hem op!
    Groetjes,

  • 24 Juni 2019 - 06:19

    Aad V Roosmalen:

    Willy,

    laat je niet kisten. Maar zorg wel goed voor je zelf en zorg dat je niets forceert want je moet nog een paar jaar mee. Je tocht is prachtig maar er is meer op deze aardkloot. Wees voorzichtig.

    groet en sterkte Aad

  • 24 Juni 2019 - 08:28

    Opa:

    of niet of je dit al eens gehoord hebt
    een blinde man in een invalide rolstoel kwam in Lourdes
    hij ging daar in het bekende bad
    ik vroeg heeft het geholpen en kun je weer zien
    nee dat niet maar ik heb wel twee nieuwe banden

    Wil wij vinden het nog steeds een prestatie wat je daar flikt
    sterke en houw vol en kom heel weer naar huis

  • 24 Juni 2019 - 16:15

    John Janssens:

    Hoi Willy,
    Door je pijnlijke lies toch je richtingsgevoel niet kwijt?
    Als ik op de kaart kijk, lijkt het dat je weer naar het noorden bent afgebogen.
    Ik zal er maar vanuit gaan dat het zo hoort.
    Geniet van je pilsje. Volgens mij vinden al je volgers dat je deze verdient hebt.
    En in Lourdes kans op nieuwe banden lees ik bij het bericht van Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 12071

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: