Dag 29: Castéra-Verdurzan - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 29: Castéra-Verdurzan - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 29: Castéra-Verdurzan

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

22 Juni 2019 | Frankrijk, Miradoux

Goed, vandaag is de zomer dan echt begonnen. De temperatuur is in de middag gestegen, kort bij de 30 graaden en de verwachting voor de komende dagen wordt nog hoger. Goed dat ik gisteren wat verder doorgereden ben (ook al was dat niet zo bedoeld), zodat ik vandaag ’n wat kortere rit kon maken.
Vanochtend op tijd opgestaan, want het ontbijt was om half acht bij de pelgrimsherberg eienaar thuis. De eettafel was leuk ingericht, een grote kop koffie en een groot glas jus d’ orange en uiteraard een voldoende hoeveelheid vers brood. Een van de Zweedse wandelaars die in de groep zat haden probleem met zijn schoen. De zool was gedeeltelijk los, wat niet zo prettig is op de modderige wandelpaden. Maar gelukkig kon ik hem helpen met de tyrewraps die ik bij had, zodat hij zijn zool in ieder geval (tijdeljk) kon repareren. De spullen op mijn fiets gepakt en rond kwart over negen op weg.
Het eerste stuk was dalen, dat gaat in ieder geval lekker snel. Maar al spoedig was de daling over en begon de eerste klim van de dag, 3km omhoog richting Lectoure. Daar aangekomen was er een supermark, waar ik een flesje melk, wat verse franse kaas en een zakje (zoute) nootjes heb ingeslagen. Helaas geen barretje voor koffie dus dat moest nog even wachten. Even na elven weer verder, eerst weer ’n stukkie dalen, maar je raad het al, daarna weer een klim op het programma.
Zo ging ’t maar door, dalen,klimmen en tussendoor een stukje Frans plat. Wel is de omgeving hier best mooi en dat maakt in ieder geval de energie die je erin moet stoppen de moeite waart. Enkele plaatjes geschoten die ik met julllie zal delen, inclusief een grote pelgrim (van hout). Om half een ben ik gestopt, weet echt niet meer in welk dorp. De temperatuur begon snel te stijgen, de zon was niet meer weg te slaan, maar toch gelukkig ’n bankje in de schaduw kunnen vinden voor mijn lunch. Daarna weer verder, met weer een kort klim (van zeker 10%), waar ik halverwege helaas afgestapt ben en ’n kleine 200m heb gelopen (ging sneller dan fietsen). Daarna, je raad het al, nog ’n tweetal klimmen voordat ik in Castéra-Verdurzan (ik heb de namen ook niet gekozen) aankwam. Het was ondertussen vier uur en de camping was aan het begin van het dorp.
Tent opgezet en ingericht en nog even naar het dorp gefietst om te zien waas de boulangerie (bakker) was en hoe laat die morgen open is. Gevonden en doorgefietst naar een barretje 50meter verder, waar ik van ‘n lekker glas genoten heb. Daar op het terras zittend, kwamen er twee andere fietsers aan. Bon Jor, of mag ik zeggen goedemiddag? Gelukkig het laatste (Belgen), dus hen uitgenodigd aan te sluiten aan het tafeltje en lekker ’n half gebabbeld. Daarna terug naar de best mooie camping en m’n prakkie gemaakt en nu nog even de log bijwerken, zodat jullie ook weten wat er vandaag gebeurd is.

Nou,morgen proberen vroeg op te staan, zodat ik om acht uur bij de bakker ben om brood te halen. Ik hoop dat dat lukt, want ik ben een moeilijke opstaander. Maar omdat de temperatuur morgenmiddag boven de 30graden stijgt, zou ik graag optijd in Montesquiou zijn,om niet in de hitte te hoeven fietsen. De afstand is net geen 40km, dus daar hoeft het niet aan te liggen. Morgen zul je horen of dat gelukt is.

Groeten uit Frankrijk en tot morgen.

  • 22 Juni 2019 - 19:36

    Colette:

    Hoi,
    Je begint al een aardig eindje over de grens te praten!!! Dat je een laat-uit-je-bed-komer bent, hebben we al enkele keren kunnen lezen. Haha.
    Maar ondanks dat je af en toe aan het 'klunen' bent, gaat het toch beter dan een paar weekjes geleden. Je begint echt conditie op te bouwen!
    Succes morgen. Ik hoop dat je het haalt!!
    Groetjes,

  • 23 Juni 2019 - 06:44

    Aad V Roosmalen:

    Hoi Willy,

    ik heb ook een dag overgeslagen "moest" met de klein kinderen naar de dierentuin. De hele dag rond geslenterd en dat met mijn knieën dat was geen feest maar die twee blagen vergoeden veel. En het was heerlijk weer net als bij jou.
    Je hebt er stevig in gehakt als ik het goed lees. Hulde, ik blijf het zeggen ik moet er niet aan denken.
    Maar jij vermaak je wel en daar gaat het om. Geniet van de natuur en mooie uitzichten en blijf trappen.

    gr. Aad

  • 23 Juni 2019 - 08:13

    Opa:

    vandaag zal het hier weer warm worden
    hoop dat je vandaag zonder af te stappen verder kunt

    ik vind het nog steeds knap wat je klaar krijgt
    maar zonder gekheid genoeg is genoeg

    groetjes opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 12052

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: