Dag 28: Miradoux - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 28: Miradoux - Reisverslag uit Miradoux, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 28: Miradoux

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

21 Juni 2019 | Frankrijk, Miradoux

21 Juni 2019, de zomer begint. Maar vandaag nog niet zoveel van gemerkt, want afgelopen nacht regende het flink, opnieuw tot ver in de ochtend. Dus opnieuw de tent helaas nat in moeten pakken. Voordat alles ingepakt was, eerst nog ontbeten in de tent (de tuintafel op de camping was nog te nat). Na alles ingepakt te hebben,snel een kopje koffie gehaald bij het barretje in Castelnau en tegen tien uur vertrokken.
Het eerste deel van de tocht was heel prettig, eerst snel omlaag en daarna vals plat omlaag Vazerac (11 km verder), waar ik om ongeveer half elf aankwam. Helaas geen barretje met koffie, maar wel een supermarkt, waar ik wat fruit, iets voor het avondeten en een toetje meegenomen heb. Uiteraard ook voor twee dagen bier in geslagen (twee blikjes), dus ik kan weer even vooruit. Drie kwartier later reed ik dus Vazerac weer uit, door naar Lunet. Ook dat ging aardig snel, want om ongeveer kwart voor twaalf was ik dat plaatsje ook alweer voorbij.
Door naar Moissac, het einde van traject 4 van de ‘langs oude wegen’ deel 2. Nou ok dat ging dus lekker snel, want tegen één uur was ik die stad op enkele kilometers genaderd. Toch daar even op een bankje gerust en geluncht. Brood van gisteren, maar met Franse kaas van vandaag. Tjonge, wat een gewaarwording, want door die zachte franse kaas proefde je niet eens dat het brood van gisteren was. Goed om te weten, want dat zal ik dus vaker in de supermarkt meenemen, in plaats van de normale plakjes kaas. Affijn, na een klein half uurtje gezeten te hebben, verder naar Moissac. In Moissac toch even een kopje koffie gepakt (het ging toch lekker snel), waarna de rit voortgezet naar het geplande eindpunt van de dag, Auvilar (bijna 20km in traject 5). Lekker over het jagerspad langs het kanaal, met gemiddeld 18km/uur ging ook dat stuk snel. Om iets voor half vier was ikdaar aangekomen, met nog een klein klimmetje te gaan naar het centrum. Op de brug ebven in het boekje gekeken en Saint Antoine lag maar op goed 7km verder, dus zou haalbaar moeten zijn. In Saint Antoine is een Pelgrims herbergen zijn er andere overnachting mogelijkheden, dus die gok maar gemaakt. Nou, de klim naar Auvilar centrum was héél pittig, volgens mij tegen de 12%. Dat trokken mijn benen niet meer, dus heb ik een stukje gelopen. Badend in het zweet, want ook de fiets naar boven brengen te voet valt niet mee op zo’n helling. Maar na enig gehijg en veel zweetdruppels aangekomen in het centrum van Auvillar, heb ik mezelf toch nog maar op ’n bakkie getrakteerd.
Maar gestart betekend verder, dus volgde de eerste echte klim van vandaag. Ook deze klim was pittig (to 10%), dus ook hier heb ik ‘n 100m gelopen. Desalniettemin was ik net voor vij uur in St.Antoinne. Mooi dorpje, gaf aan met de pelgrims mee te leven, maar de gite de pelerino was wegens verbouwing gesloten…..
Wat nu. Omdat er verder niets aan overnachtingen was,toch maar besloten om verder te rijden, richting Miradoux. Dus weer ’n klim… En die afgelopen,nog eentje…. Affijn,op gegeven moment dacht ik er te zijn, maar dat stadje bleek Flamarens te zijn. Op de kaart kijkende, nog een viertal kilometers met een daling (niet zo erg) en ’n klim (véél erger). Maar goed, toch gelukt en even over zessen kwam ik aan in Miradoux, 36,5km in traject 5. La bi al dus vandaag 70km gereden. Gelukkig zijn de weergoden mij welwillig geweest, want de voorspelde regen is voor mij enkele druppeltjes geweest. In Miradoux de pelgrimsherberg gevonden, nagenoeg vol, maar gelukkkig is er voor mij nog een bed vrij.
Vanavond met nagenoeg de hele bups uit de pelgrimsherberg gegeten in het ‘restaurant’, waar een soort van plat-du-jour geserveerd werd, bestaande uit een voorgerecht, hoofdgerecht en toetje, eindigend met een kopje koffie. Daarbij een glaasje rode wijn, waarbij de dames in et gezelschap nauwelijks tot niets dronken. Dus ik slaap goed vanavond….
Morgenvroeg nog een ontbijt om half acht in het huis van de herbergeigenaar,ben benieuwd wat dat weer op patgaar brengen. Daarna weer op pad, dan zien we wel waar me dat weer brengt. Het aantal overnachtingsplaatsen is hier beperkt, dusmorgen goed uitzoeken waar ik ga stoppen. In ieder geval wil ik de klimmetjes gepasseerd zijn, want vanaf zondag wort het hier hééééét, tot en met 39graden volgende week woensdag. Die dagen wil ik dus niet al te veel meer klimmen, zeker niet in de middag.

Goed,ik laat het hier even bij, want wil nu toch wel naar bed. Morgen laat ik wel weten hoever ik dan gekomen ben. Voor nu dus, welterusten.


Ps. Gisteren geschreven, maar vandaag pas kunnen plaatsen i.v.m. slect bereik mobiel internet gisteren.

  • 22 Juni 2019 - 19:29

    Colette:

    Hoi,
    Ik dacht al dat ik je gemist had... Zou hij niks schrijven of een duikelingetje gemaakt hebben. Aan slecht internet even niet gedacht. Je bent toch weer goed opgeschoten. Gaat prima.
    Die hittegolf gaat hier ook komen, dus zorg daar maar naar beneden, is lekker fris.
    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 12058

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: