Dag 27: Castelnau-Montratier - Reisverslag uit Castelnau-Montratier, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 27: Castelnau-Montratier - Reisverslag uit Castelnau-Montratier, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 27: Castelnau-Montratier

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

20 Juni 2019 | Frankrijk, Castelnau-Montratier

Verder waar we gisteren gebleven waren.
Een nachtje in Vers geprobeerd te slapen. Lag op tijd in bed, was zo vertrokken,maar op ’n gegevenmoment werd ik toch wakker van het gekletter op de tent. Jawel, opnieuw een nacht met veel regen, doorgaand tot 9 uur vanochtend. Om zeven uur gewekt, maar toch nog even blijven liggen tot half acht. De twee voorgaande dagen waren toch wel een aanslag geweest, want ik voelde mij nog niet uitgerust. Vanavond dus maar op tijd erin!
Om 10 uur, na wat ingeslagen te hebben bij de bakker en locale supermarkt en een kopje koffiebij de bar, vol goede moed op weg naar de eerste klim, die snel na het verlaten van Vers zou beginnen. Op zich viel de klim mee,maar mijn benen protesteerde continue, dus op laagste verzet maar naar boven. Na de klim (met overigens prachtige uitzichten) zou de weg dalen en vlakker worden tot en met Cahors. Maar vlak hier in Frankrijk is een rekbaar begrip, dus toch nog wel enkele korte, maar pittige klimmetjes tot Cahors. Niettemin reed ik kort voor twaalf Cahors binnen en zat ik ’n half uurtje later aan een koffie in het centrum. Even rustig aangedaan, maar om half twee was ik weer op weg naar de volgende klim Cahors uit. Alhoewel lang (4km), was de klim goed te doen, alhoewel er van beneden nog steeds geprotesteerd werd….
Onderweg nog enkele mensen tegengekomen, die de andere kant uitfietsten. Uiteraard even ’n praatje gemaakt, waarna ieder z’n eigen weg weer ging. Aangekomen in LAhospitalet, even bij de kerk op’n bankje wat geluncht. ’n Krentekoek, met daarbij ’n flesje melk en ’n banaan na. Met deze nieuw energie weer opgestart, richting volgende klim, 2km á 4%. Na twee brugjes (ik moest snel kijken, want ik was erover voor dat ik er erg in had), begon de klim. Rustig in een klein verzet naar boven, uiteraard met veel protest. Na ’n kwartiertje boven en zag ik de aanduiding van de plaats waar ik nu ben, Castelnau-Montratier. Veel is er niet te doen,want ik ben momenteel de enige gast op de camping en de eigenaar moet nog komen (tussen 7 en 8 uur). Na het inschrijven ga ik nog even m’n prakkie maken, douchen en daarna lekker vroeg in de slaapzak.
De rit van morgen lijkt vooralsnog een rustige rit, maar er wordt hier wel wat regen verwacht. Desalniettemin hoop ik morgen Auvilar te komen, wat alweer 20km in het volgende traject is.
Voor nu nog een prettige avond en tot morgen.

  • 20 Juni 2019 - 16:19

    Opa:

    goede dag
    morgen denk je een rustige dag te hebben maar vergis je niet Wil
    hier hebben wij een paar dagen warm weer gehad d.w.z. snachts in bed met een zwemdiploma A
    voor de komende week verwachten ze hier weer 32 graden
    dus doe je best en voorkom de warmte van eindhoven

    groetjes opa

  • 20 Juni 2019 - 19:31

    Colette:

    Hoi, ik hoop dat je lekker geslapen hebt en morgen er weer rustig tegenaan kunt.
    Die protesterende benen moeten weer in een tandje hogere versnelling komen, want je legt volgens mij elke dag toch meer kilometertjes af, dan in het begin van de tocht.
    Het gaat goed, ga zo door en toch veel sterkte met je onwillige benen!
    Groetjes en oant moarn!

  • 21 Juni 2019 - 01:08

    Alois Van Doornmalen:

    Hoi Willy, rustig aan doorgaan, er komen nog meer klimmetjes!! Groet Alois

  • 21 Juni 2019 - 07:16

    Aad V Roosmalen:

    Willy,

    gaat lekker zo. Ik duim voor regenloze dagen voor je maar ik weet niet of de weer goden mijn geduim waarderen. Je komt steeds dichter bij je doel.
    gr. Aad

  • 21 Juni 2019 - 18:08

    Ed En Rian:

    Hi Willy, je zit maar 2 dagen achterons en wij moeten nog 1 etappe naar Lourdes! Het gaat helemaal goed komen met je!

  • 22 Juni 2019 - 09:15

    John Janssens:

    Als ik de kaart zo zie ben je ver over de helft van het Franse gedeelte.
    Ik wist niet dat je zo goed kon fietsen op een krentenbol en een banaan.
    Ga zo door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 12066

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: