Dag 26: Vers - Reisverslag uit Brive-la-Gaillarde, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 26: Vers - Reisverslag uit Brive-la-Gaillarde, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 26: Vers

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

19 Juni 2019 | Frankrijk, Brive-la-Gaillarde

Weer een pittige dag in het voorzicht vandaag, 1,2, 3, 4, 5 (en misschien 6).
Hoe is ’t allemaal gegaan. Na de zeer uitputtende dag van gisteren was ik snel in slaap gevallen, zonder slaapzak, want het was nog best warm gisteravond. De tent een beetje opengelaten, zodat er wat frisse lucht binnen kwam, lekker! Maar, om ’n uur of twaalf begon het te weerlichten en te donderen, dus de sokken die buiten hingen snel binnen gehaald, de tent dichtgedaan en toch maar in de slaapzak gekropen, het werd toch fris. Om ’n uur of twee kwam het er even goed uit, maar desondanks was de tent vanochtend nauwelijks nat. Om half zeven werd ik wakker gemaakt door het alarm op de telefoon, maar het was toch kwart over zeven voordat ik echt uit de slaapzak kwam.
Alles ingepakt en op de fiets gedaan, daarna op de tuintafel ontbeten en een tijdje gesproken met een ex-pelgrim. Hij was een stuk van de route aan het wandelen, maar gaat morgen naar Bordeaux voor het einde van zijn vakantie. Na het ontbijt naar de kleine supermarkt in ’t dorp voor wat bananen en wat brood. Ook nog ’n kopje koffie bij de bar gepakt, waarna ik merkte dat ik m’n boekje met kaarten (en adressen van campings) niet op de fiets had zitten. Snel terug naar de camping en gelukkig lag het boekje nog op de tuintafel.
Ondertussen bijna tien uur,vertrokken uit l’Hospitalet eerst naar het einde van traject 3, Rocamodour, daarna door met traject, richting Moissac. Rocamodour is een hele mooie stad op een heuvel, waar ik in sneltreinvaart doorheen ging (daling). Na ’n goeie kilometer vanaf vertrek de eerste heuvel, 2km á 7%. Gelukkig in de schaduw, want nu al ging het zweet sneller omlaag als ik omhoog. Na een klein half uur met een snelheid van 5 á 6 km/uur kwam ik boven. Even uithijgen, flink wat water drinken en verder (nu omlaag), gevolgd door weer een nieuwe forse klim van 7%. Die leek nog zwaarder dan de eerste. In Couzou toch maar eerst wat aan de kant van de weg gegeten en weer flink wat gedronken (het water was nu ng koel). Weer naar beneden en opnieuw naar boven (hijg, hijg, puf, puf). Gelukkig waren deze eerste drie klimmen het zwaarste. De twee die daarop volgde, gingen voor het grootste deel geleidelijk omhoog.
Na de vierde klim, aangekomen in Montfaucon (op 21km van de start), ondertussen twee uur geworden, gestopt bij een klein restaurantje. Lekker in de schaduw van parasols een plat du jour naar binnen gewerkt en een kop koffie (oei, dat was lekker). Voldaan en vol nieuwe energie ook de vijfde klim voltooid, maar het was ondertussen wel half vier geworden. Kijkend op het kaartje, pas 26km afgelegd, oei. Maar goed, na die vijf klimmen kwam de beloning,namelijk eerst een korte snelle afdaling en daarna vele kilometer vals plat naar beneden (en dat ging lekker). Tien voor vijf kwam ik daardoor aan in Vers, op bijna 50km. Na de ramp van gisteren besloot ik dat Vers voor vandaag ver genoeg was! De camping was gelukkig snel gevonden en voordat de receptie daar open ging (17:30) stond mijn tent al.
Tegenover mij staan Nederlanders en ik kan de telefoon, garmin en tablet bij hun opladen, zodat die morgen ook weer vol energie zitten. Even bij de locale supermarkt een één-pans maaltijd gekocht en bij de campingbar een koud biertje. Dat moet voor vandaag voldoende zijn, over een uurtje naar bed, zodat ik morgen weer fit ben voor de volgende twee klimmetjes, waarna het zwaarste stuk erop moet zitten.
Morgen in ieder geval richting Cahors en daarna kijken tot waar m’n fiets me weer brengt.

Tot morgen

  • 19 Juni 2019 - 17:16

    Luc Feenstra :

    Goed bezig Willy, weer een mooi aantal kilometers gemaakt vandaag!

  • 19 Juni 2019 - 17:23

    Tibert:

    Wat fijn Willy, dat het zo lekker ging vandaag! Toch weer een flinke afstand erbij geplust. Een een lekker koud biertje als kers op de taart. Ga zo door Willy!

  • 19 Juni 2019 - 18:31

    Colette:

    Hoi, dat klinkt echt goed!! Prima beslissing om op tijd te stoppen. 50 km is prachtig, toch? Als je verder was gereden, had het zich vast weer tegen je gekeerd!
    Prima dagje!! Ga zo door! Groetjes!

  • 20 Juni 2019 - 07:30

    Aad V Roosmalen:

    Hoi Willy,

    goed te lezen dat je een opschiet dag hebt gehad dat mag best af en toe het moet wel leuk blijven.
    Blijf vooral genieten van je koffie daardoor draait alles lekker door. Koffie is het smeermiddel van de maatschappij ;>) en ook dat biertje geniet er van.

    gr. Aad

  • 20 Juni 2019 - 13:03

    Opa:

    het was niet alleen een flinke klim maar ook een leuk vehaal
    ik ben er trots op zo'n schoonzoon
    of was het een schoonzool
    ik had mijn eigen bina vergist
    Wil ga door tot het eindje
    opa

  • 21 Juni 2019 - 04:44

    Gerrit De Vries:

    Hoi Willy...Je komt al aardig in de buurt van de Pyrenëen als ik het zo lees. Ben zelf eergister weer thuis gekomen in de Knipe na 28 dagen fietsen. Leuke verslagen, blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 12057

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: