Dag 25, l'Hospitalet - Reisverslag uit L'Hospitalet, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 25, l'Hospitalet - Reisverslag uit L'Hospitalet, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 25, l'Hospitalet

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

18 Juni 2019 | Frankrijk, L'Hospitalet

Nou mensen, vandaag was letterlijk één klim te ver. Vanochtend na een goed ontbijt (het vrouwtje bracht zelfs ’n stukje kaas op tafel), om half negen met goede moed weg uit Brive. Begonnen met de alternatieve route, over een ‘saaie’, maar langzaam klimmende D38 (in plaats van de 10%) richting Turenne. Ging uitzonderlijk goed, dus gaf me aardig wat hoop voor de rest van de dag. In Turenne een kopje koffie gedaan en na de koffie bleek er direct een aardig klimmetje van 500 meter op het programma te staan. Jongens, wat deed dat zeer. Maar daarna een rustige route richting Martel, waar ik om ongeveer twee uur aankwam.
Daar een terrasje opgezocht met heel veel parasols, ’n kop koffie en daarna wat eten besteld. Er werd een koude fles water op de tafel gezet. Na het eten vroeg de ober of ik nog wat water wilde hebben. Uiteraard, als echte Hollander geen ‘nee’ gezegd, dus bijna twee liter water opgedronken.
Na het eten verder, waarbij ik (met 2 km klim) om ongeveer half vier in Meyronne was. Ik voelde mij nog redelijk, dus de laatste 10 km zou ook wel gaan. Camping overgeslagen en vol goede moed verder. Tja, en toen kwam ‘t. Nog een klim van 2 km á 7% te gaan, wat dus bleek de klim te ver te zijn. De bananen nog opgegeten, maar het water was lauw, de cola was lauw en de zon die brandde (34 graden). Het eerste stuk van de klim ging nog, maar op drie kwart was de kracht eruit. De snelheid zakte naar 5km/uur en even later nog lager. Hijgend ben ik afgestapt. Wat proberen te drinken, maar het lauwe water leste de dorst niet meer. Nog even geprobeerd opnieuw op te stappen, maar helaas. De laatste 500 meter maar gaan lopen, van schaduw plekje, naar schaduw plekje. Op het einde van de klim kon ik weer fietsen (daling), maar bij het volgende klimmetje moest ik er opnieuw af. Eindelijk, tegen zes uur kwam ik aan in l’Hospitalet, waar ik me aan melde bij de camping. Meer huilend dan lachend vroeg ik om een glaasje water, wat ze snel voor mij pakte. Daarna een plekje op de camping gezocht en de tent opgezet, Tjonge, wat duurde dat opzetten lang. Om kwart over zeven een restaurantje opgezocht en daar wat gegeten, want koken zag ik ven niet meer zitten.
Toen terug naar de camping, het luchtbed en het kussen opgeblazen en even gaan liggen (tot Karin mij wakker belde). Nus dus toch maar even dit verslagje gemaakt en dan snel naar bed! Wat morgen brengt, we zien wel. De temperatuur moet wat lager worden, dus probeer ik op tijdop weg te zijn.

Voor nu dus welterusten en tot morgen.

  • 18 Juni 2019 - 19:09

    Colette:

    Hoi, nou zeg, dat was een tegenvaller... Die rustdag is er meteen weer uit! Maar je bent er gekomen, kunt nu slapen en morgen, iets koeler, zul je zien dat het weer gaat lukken. Ik heb 's middags tijd, zal duimen!!!!

  • 18 Juni 2019 - 19:16

    Colette:

    Je bent in ieder geval wel 60 (!!!) km. opgeschoten, dat is ook wat waard! Je komt nu een aardig eindje in de richting van het einde van deel 2. Zet hem op! Het lukt!!

  • 19 Juni 2019 - 02:59

    Rene:

    Kom op doorzetter! Je hebt het maar mooi gehaald vandaag! Bij de Tour de France die over een paar weken begint is een plekje vrij gekomen Willy!! Chris Froome wilde in een afdaling met 54km/h even z'n neus snuiten, dat is niet zo goed afgelopen... Succes vandaag!!

  • 19 Juni 2019 - 05:47

    Tibert:

    Die laatste klim voelt als één te veel, maar je hebt hem toch maar mooi achter de rug! 60 km afleggen op 1 dag is toch zeker fraai!
    En niet iedere dag zal zo zwaar zijn als deze... Zet hem op Willy, je kan het!

  • 19 Juni 2019 - 06:10

    Paul Gulikers:

    Hoe sterk is de eenzame fietser
    Die kromgeboden over zijn stuur tegen de wind
    Zichzelf een weg baant
    Zich kampioen waant
    ( volgens Boudewijn)
    Na de dalen komen er ook weer bergen en vice versa
    Jij verslaat die kilometers !!!!

  • 19 Juni 2019 - 07:06

    Aad V Roosmalen:

    Willy,

    dat was dus afzien. Maar wat je niet dood maakt maakt je sterker. Dus nu wordt alles beter. Je kunt het en je doet het toch maar. Diepe buiging en nogmaals PETJE af.

    WOOOW!! Aad

  • 19 Juni 2019 - 07:13

    Tante Annie:

    hallo wil,geweldig wat je doet ik snap dat het niet altijd meevalt maar hou vol gr

  • 19 Juni 2019 - 08:50

    Opa:

    geweldig zoals het gaat
    ik wordt al moe alsikeraandenkdt
    somskun jedan niemeer gewoondenken en vergeet je allesveel succes vndag
    groetjes opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 12039

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: