Dag 24: Brive-la-Gaillarde - Reisverslag uit Brive-la-Gaillarde, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 24: Brive-la-Gaillarde - Reisverslag uit Brive-la-Gaillarde, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 24: Brive-la-Gaillarde

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

17 Juni 2019 | Frankrijk, Brive-la-Gaillarde

Ja, je leest het goed, ik ben nog steeds in Brive-la-Gaillarde, dus vandaag geen meter gefietst. Uitgeslapen tot bijna acht uur, naar beneden gegaan voor het ontbijt, croissantjes en bruine sneetjes brood (met krenten), jam, jus d’ Orange en koffie. Als ’toetje’ een bekertje yoghurt waar ik weer wat jam ingedaan had. Lekker en voldoende voor vandaag. Morgen zullen alle broodjes wel opgaan, als voorbereiding voor de eerste klimmetjes.
Het zwaarste deel van het hele deel 2 liggen nu voor me (veel heuvels). Daarom heb ik al goed in het boekje gekeken en kan ik stoppen in Mattel op ’n kleine 40 km, in Meyronne op ’n kleine 50 km of zelfs in l’Hospitalet op bijna het einde van deze etappe over 60 km. Alles hangt hier af hoe het gaat en hoe ik me voel bij de warmte. De temperatuur morgen zou oplopen tot ruim boven de 30 graden. Ik neem dus ook veel water mee (is wel extra bagage) om voldoende te kunnen drinken.
Wat heb ik vandaag gedaan? Eigenlijk in twee woorden samen te pakken, niet veel! Na het ontbijt nog even wat liggen doezelen op bed, wat geïnternet op de telefoon (via de wifi van het hotel) en wat (internet) radio geluisterd. Shell krijgt een flinke boete voor de brand in Moerdijk van vijf jaar geleden, de meeste Ceva mensen die al wat langer in dienst zijn weten dat nog wel (Wärtsilä warehouse in Moerdijk). Daarna tegen kwart over tien de stad in gewandeld en wat plaatjes geschoten (zie wat bijgevoegde foto’s). Op zich is Brive een mooie stad, maar eigenlijk is er niet veel te doen Weinig mensen op straat, weinig winkels open (omdat het maandag is?), eigenlijk dus een beetje saai. Dus maar wat rond geslenterd, door het park en langs de rivier (lekker koel), ’n bakkie koffie gepakt bij een barretje en wat boodschappen gedaan voor morgen.
Begin van de middag wat Chilli Con Garne (Paul, ik weet niet of het goed geschreven is) gehad, ik slaap vanavond gelukkig toch alleen. De dame in die zaak was van oorsprong een Belgische, wat toch wat gemakkelijk bestellen was. Glaasje ijskoud water erbij, heerlijk. Terug in het hotel, rustig even op het balkon gezeten en m’n flesje melk opgedronken.
Daarna om ’n uur of half vier weer terug gegaan naar de stad, pffff, wat was ’t heet geworden. Door het parkje, over de kermis gewandeld, waar vandaag ook weer vijf mensen rondliepen. Ik heb één attractie één keer zien draaien met wel één mensen erin. Het is mij een vraag hoe men hier wat aan die kermis verdiend? Sorry Aad, geen verdere kermisavonturen voor mij, ik heb maar een terrasje opgezocht en een lekker koel pilsje bestelt. Was niet echt goedkoop, maar toch beter als het geld aan zo’n kermis attractie te besteden. Het smaakte dermate goed, dat ik zelfs een tweede besteld heb. Daarna de dag afgesloten met een wraps en een glaasje sinas en toen voor de derde keer door de nog steeds erg lege winkelstraat terug naar het hotel gewandeld.
Nou, ik stop ermee, want jullie zullen wel denken, wat een gezwam vandaag. Ik hoop morgen weer een goed verslag uit te kunnen brengen van opnieuw een voortgang van de tocht en tot waar, dat zien we morgen dan wel weer (van wel programma was die zin ook al weer?). Ik maak m’n supermarkt biertje nog op en daarna ga ik nog ’n nachtje heerlijk in een echt bed slapen.

Tot morgen.

  • 17 Juni 2019 - 18:52

    Colette:

    Nou, ik heb vandaag best wel aan je gedacht: zou hij uitslapen? En tot hoe lang? Naar de kermis gaan ( een grote beer winnen en die meenemen LOL achter op de fiets). Als hij slim is, luiert hij de hele dag, of word je dan juist stijf? Maar ja, ben je in Frankrijk, wil je natuurlijk niet de hele dag op bed liggen, dan wil je er uit! Nou ja, zo dus.
    Dus ik ben blij dat ik niet meer de hele dag hoef na te denken over de invulling van je dag.
    Morgen weer fietsen. Zet hem op! Hier is het ook warm: 26 Gr. vandaag, morgen kan het 30 worden.
    Ben benieuwd hoe ver je komt.
    Succes en groetjes,
    Colette

  • 17 Juni 2019 - 18:53

    Colette:

    P.S. was wel benieuwd naar die grote kermis, haha

  • 18 Juni 2019 - 09:11

    Aad V Roosmalen:

    Willy,

    de tank is weer vol na een dag heerlijk nixxen.

    Veel sterkte mee wind en helling af voor morgen en niet te heet. Aad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 12001

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: