Dag 8: Varenness-en-Argonne - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 8: Varenness-en-Argonne - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 8: Varenness-en-Argonne

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

01 Juni 2019 | Frankrijk, Varennes-en-Argonne

Vanochtend opgestaan en de spulletjes opgeruimd. Daarna aangeschoven bij de ontbijttafel en met z'n allen lekker ontbeten. Na het ontbijt iedereen een hand gegeven. En van de dames kreeg ik zelfs 'n kus.
Volgens het boekje zou ik nu de Ardennen verlaten hebben en zou alles wat prettiger zijn, zo door de middag heen, hoogstens wat glooiingen. Wat men er niet bij vertelde was dat bij elke glooiing, er ook telkens 'n stukje klimmen bijzat (pffffff).
Maar afijn, aangekomen in Dub-sur-Meuse (inderdaad, de maas, alleen 'n heel stukkie smaller), bij 'n restaurantje 'n kopje koffie gedronken en daar dacht ik 'n broodje met ham en brie te bestellen. Mis, dat was eigenlijk 'n complete maaltijd (incl. frietjes). Maar deze maaltijd heeft mij in ieder geval goed door de (hele warme) middag heen geholpen.
Bij Romagne even bij de Amerikaanse begraafplaats geweest. Hier liggen heel veel omgekomen soldaten uit de eerste wereld oorlog ('14-'18), meer dan 100 jaar geleden. De begraafplaats, heel goed onderhouden, is een enorm indrukwekkend uitzicht (om stil van te worden).
Daarna, aangekomen in Varennes-en-Argonne, eerst even wat boodschappen gedaan en daarna de camping opgezocht. Daar in contact gekomen met een drietal andere fietsers, waarmee lekker gegeten, daarna een pilsje gedronken en lekker gekletst.

• 02 Juni 2019 - 06:11

Opa En Oma:

het is hier zondag met het voor uitzicht dat het 30 graden wordt
    hopelijk heb jij daar niet zo veel hinder van
    rij voorzichtig en kom heel thuis

groetjes

• 02 Juni 2019 - 15:03

JJ:

Hoi Willy,

Wij zijn 2 van die andere fietsers waarmee je gezellig een pilsje hebt gedronken.
    Afzonderlijk gefietst staan we nu weer samen op de camping in Verdun. Inmiddels op het terras van de camping, wachtend op ons eten.
    Erg warm vandaag, dat zul jij ook wel zo ervaren hebben.
    Succes met je tocht en wie weet nog eens tot ziens.

Groeten van Gerrit en JJ (www.jjfietst.nl)