Dag 18: La Châtre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 18: La Châtre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 18: La Châtre

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

11 Juni 2019 | Frankrijk, La Châtre

Nou, nou, wat ‘n dag vandaag. De planning was om van Saint Armand-Montrond naar La Châtre te rijden vandaag, een afstand van maar 50 km, dus een ‘makkie’. Daarom vanochtend maar ’n half uurtje blijven liggen, wat ik dus beter niet had kunnen doen. Bij het inpakken begon het een beetje te druppelen, waardoor de tent niet helemaal droog is ingepakt. Om negen uur van de camping vertrokken, eerst een brood gekocht bij de lokale bakker, tegelijkertijd met een groentebroodje (broodgebakje met wat groente erin verwerkt, erg lekker) en natuurlijk de belangrijke kop koffie. Toen dus op pad! Maar na een aantal kilometers begon het opnieuw te druppen. Dus toch maar even de regenbroek aangetrokken. En dat was maar goed ook, want even later hield het op met zachtjes regenen!
Over half twaalf in Châtelet, nat en koud, een barretje binnen gegaan. Daar zaten de twee mensen die ik gisteren en eergisteren al op de camping had ontmoet, al aan de koffie. Even aangeschoven en ook ’n kop koffie besteld. Drie kwartier en twee koffie verder was het weer wat warmer geworden, dus de stoute schoenen maar weer aangetrokken en verder gereden. En gaat het dus weer opnieuw regenen, tot drie uur aan toe. Ondanks de regen toch wel opgeschoten, maar geen tijd meer genomen om echt te eten of foto’s te maken, geleefd op ’n appel en twee stuks perziken. Ondanks alles geeft fruit toch aardig wat energie, want daarmee ben ik toch de verschillende klimmetjes vanmiddag doorgekomen (pffff).
In Frankrijk zie je overal in het wild klaprozen staan, in de berm of zomaar verdwaalt in een veld. Op ’n gegeven moment kwam ik langs een veld, waar heel veel klaprozen in bloei staan. Dat plaatje wil ik jullie toch even meegeven. Daarna verder gezwoegd en om kwart over vier reed ik Le Châtre binnen. Nog even zoeken naar de straat waar de pelgrims herberg stond, ingeschreven, m’n spullen naar boven gebracht en om kwart over vijf stond ik heerlijk onder een warme douche.
Daarna nog even het stadje ingewandeld en aan een plat du jour gezeten met een lekker glaasje Belgisch bier (kon wel pas vanaf zeven uur). Afgesloten met uiteraard een grand café en terug gewandeld na de herberg. In de keuken daar lag het gastenboek, waarin Jan-Dirk en Carolien ook een berichtje geschreven hadden. Die schieten dus al aardig goed, want dat berichtje was van 8 juni!

Goed, morgen begin ik aan de tweede etappe van het tweede deel van de route ‘Langs oude wegen’, van La Châtre naar Saint Léonard, een afstand van 145 km, met veel klimmetjes en afdalingen. Ik moet zeggen, ik zie daar als een berg tegenop! Maar morgen hoop ik jullie daar weer iets meer over te kunnen vertellen. Voor nu, welterusten.

Ps. Opnieuw iedereen bedankt, voor de reacties op voorgaande episoden. Het is heel leuk om die reacties te lezen en geven mij de moed om door te gaan.

  • 11 Juni 2019 - 17:44

    Luc Feenstra :

    Goed bezig Willy! Erg leuk om je verslag elke dag te lezen! Succes morgen!

  • 11 Juni 2019 - 18:13

    Ruud:

    Hi Willie,
    Goed om je berichten te lezen. Ga zo door en hou vol!!
    Ikzelf ben ook ah 2e deel van ‘de groene wegen-route’ begonnen. Vandaag alleen maar regen, zeiknat!! Maar als je maar ah fietsen blijft dan is het niet vervelend, vind ik. Ik ben al bijna bij Lyon, maar morgen nog n pittig dagje met wat klimmetjes. Daarna t Rhone dal in richting Valence. Ik maak wel allemaal vreemde dingen mee in Chambre d’hotes. Daar kan ik n boek over schrijven; bijzondere ontmoetingen.
    Enfin, het ga je goed en zorg goed voor jezelf.
    Ciao maestro.
    Grtz Ruud

  • 11 Juni 2019 - 18:18

    Colette:

    Mooi, die klaprozen, inderdaad!
    Je gaat toch nog steeds lekker, gewoon volhouden. En dat je tegen die klim omhoog 'als een berg' opziet, ja, dat kan ik me voorstellen LOL
    Maar ik ben nog steeds vol bewondering voor je, hoor!! Ik zie het niemand in de buurt nadoen. Ben heel benieuwd naar morgen. Misschien zit het weer een beetje mee, ga je in ieder geval fluitend naar beneden! Pas op jezelf en Veel succes!!

  • 12 Juni 2019 - 04:10

    Danny:

    Hi Willy, je bent goed bezig! Succes vandaag, hou jezelf maar voor ogen dat zodra je boven bent je ook weer lekker naar beneden gaat. Dan gaan die kilometers heel snel :)

  • 12 Juni 2019 - 04:30

    Leni:

    Heel veel success Willy! Erg leuk om je verslag te lezen!

  • 12 Juni 2019 - 09:00

    Aad V Roosmalen:

    Willy,

    het is een dagelijkse must om jouw verslagen te lezen. Ik kijk er echt naar uit.
    je gaat al aardig het zuiden in. Ik hoop voor jou dat het niet te heet gaat worden. Nat worden van de regen is niet leuk maar druipend van het zweet is ook niet alles. Ik duim voor fiets weer voor je en veel wind mee.

    gr. Aad

  • 12 Juni 2019 - 09:24

    Opa:

    vanmorgen gelezen en nu weer
    jij zit nu dus op de nieuwe fiets en zit te zwoegen
    wij vinden het knap zoals het gaat
    ben benieuwd hoe de dag verloopt
    veel plezier en hou vol!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 12014

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: