Dag 36: Epilogue / Best - Reisverslag uit Best, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 36: Epilogue / Best - Reisverslag uit Best, Nederland van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 36: Epilogue / Best

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

29 Juni 2019 | Nederland, Best

Het laatste verslag, vanuit het mooie Best. Een voorspoedige reis gehad, wonderbaarlijk dat je tegenwoordig met de trein zo snel ver weg en terug kun zijn. Hoe is die dag nu verlopen?
Nou, allereerst vannacht nagenoeg alle uren op de klok gezien. Want stel je voor, ondanks de wake-up call en het alarm op de telefoon, je zou je toch verslapen en de trein missen…. Maar goed, na wat ontbeten te hebben, geroosterd brood met kaas en water en nog even gedoucht, om half zeven op het station. Daar uiteraard nog ’n half uurtje moeten wachten op de trein, maar eindelijk was ie er, de TGV. Met enkele tussenstops tot Bordeaux, ging ie er daarna als ’n speer vandoor met snelheden boven de 300km/uur.
Om kwart over twaalf in Parijs, gare Montpernasse, van daaruit met de Metro, lijn 4 naar gare Nord. Daar een veel te dure lunch gehad, om tegen half drie de reis met de Thalys naar Antwerpen voort te zetten. Uiteindelijk via Roosendaal en Tilburg met de normale trein in Best aangekomen, dat alles binnen twaalf uur. En nu thuis, lekker aan ’n Bavaria, waarschijnlijk straks vroeg naar bed.

In deze vijf weken, aardig wat meegemaakt, ook mezelf helaas tegengekomen, maar uiteindelijk is het toch gelukt om tenminste een van de targets te halen. Veel mensen ontmoet op campings en auberges, veel verhalen gehoord, maar allemaal met hetzelfde doel, op de fiets of te voet, pelgrimeren richting Santiago. Nu weer lekker thuis, maar volgend jaar of het jaar is het zeker mijn bedoeling om terug te keren en de Camino af te maken.

En als afsluiting, aan een ieder die nu of in de toekomst een van de tochten gaat (of wil gaan) lopen of fietsen, “Buen Camino”! En aan een ieder ander, tot ziens!

  • 29 Juni 2019 - 18:28

    Ton Van Der Kraan:

    Willy,

    Welkom back, dank voor het mogen meebeleven van je verhalen / reis en we spreken elkaar.

    Ton

  • 29 Juni 2019 - 18:40

    Colette:

    Proficiat met het resultaat en welkom thuis.
    Tot ziens!

  • 29 Juni 2019 - 20:50

    Rob De Vos:

    Willy lekker dat je weer gezond thuis ben, leuk dat ik al jou belevenissen heb kunnen lezen je zal er nog lang op terug kunnen kijken.
    Gr. Rob

  • 30 Juni 2019 - 06:07

    Opa:

    fijn dat je weer thuis bent
    geniet nog maar even van ons mooie Best en graag tot ziens

    opa en oma

  • 30 Juni 2019 - 07:45

    Aad V Roosmalen:

    Hoi Willy,

    als trein hobbyist de mooiste manier van reizen natuurlijk en dan nog met die snelheid super.
    Je bent weer thuis in je eigen bedoening en straks je eigen bed dat zal wel heerlijk slapen.
    Fijn dat je weer gewoon bereikbaar bent en tot ziens in Beekbergen.

    gr. Aad

  • 01 Juli 2019 - 03:59

    Maikel:

    Goed gedaan Willy, dat zal idd een mooie ervaring zijn!. Geniet nog van je laatste dagen vakantie.

  • 01 Juli 2019 - 04:34

    Leni:

    Welkom thuis Willy.

    Geniet nog van je laatste dagen.

  • 03 Juli 2019 - 17:13

    Ed&Rian:

    Hoi Willy,
    Goed te horen dat je weer thuis bent na een mooie reis.
    Wij fietsen nu bij Ponferrada, nog een Dag of 5 en dan zijn wij ook binnen.
    Het gaat je goed!

  • 08 Juli 2019 - 11:36

    Eveline:

    Beste Willy,
    Mag ik jou wat vragen betreffende je fiets? Is je fiets al thuis? Ik vraag dit omdat ik mijn fiets 31 mei in hetzelfde hotel heb achter gelaten voor Soetens na een fietsvakantie. Ik heb mijn fiets nog steeds niet en het contact met Soetens is heel moeizaam. Ik maak me zorgen en ik baal dat ik mijn fiets al meer dan een maand mis. Alvast bedankt voor je reactie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 1251
Totaal aantal bezoekers 12338

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: