Dag 5 / 6: Bastogne - Reisverslag uit Bastenaken, België van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 5 / 6: Bastogne - Reisverslag uit Bastenaken, België van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 5 / 6: Bastogne

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

30 Mei 2019 | België, Bastenaken

Op dag 5, in Sart met volle moed opgestaan. Het was nog koud en mistig, maar wel droog, dus nagenoeg droog ingepakt.
Met drie pittige klimmetjes in vooruitzicht, om ongeveer kwart over negen van start. De tocht was zwaar, maar het ging redelijk goed. Onderweg Ruud nog een keer tegengekomen bij Moulin de Bistain. Bij vertrek, ontmoette ik nog twee mensen, die ook de Oude Wegen naar Santiago fietsen.
Afgesproken met Ruud om te proberen in Bourcy nog samen een kopje koffie te drinken, omdat onze wegen daar zouden scheiden (sorry Ruud, ik hoop dat je niet te lang hebt gewacht). Na gestart te zijn met de laatste klim (4-8%) ging het op het einde van die klim mis. Bij een Haarspeldbocht die ik aan de linkerkant wilde nemen (minder steil), gleed ik weg en viel daardoor. Arm geschaafd, pijn in de ribben, de schouder en m’n ego flink gekwetst. Daarna bij elk volgend heuveltje het gevoel hebben om opnieuw een flinke beklimming te hebben (3x een stukje gelopen). Gelukkig kwam er het oude spoor naar Bastogne, dat het laatste stukje van de tocht veraangenaamde.
Aangekomen op de camping, stonden de twee ontmoeten mensen, Carolien en Jan-Dirk al op de camping en heb ik met hun een hapje mee mogen eten. Samen nog 'n biertje gepakt in het restaurant bij de camping en toen gaan slapen.

Op dag 6 een onbedoelde rustdag om te regelen dat ik wat minder bagage mee hoef te slepen (was toch wel te zwaar bepakt). Na een onrustige nacht (last van mijn schouder), om half acht opgestaan en Carolien en Jan-Pieter uitgezwaaid. Zelf vandaag wat rond gewandeld in Bastogne, lekker gegeten en dadelijk maar op tijd naar bed, zodat morgen een stukje van de verloren kilometers ingehaald kan worden.

  • 30 Mei 2019 - 17:15

    Ingrid:

    Gelukkig kun je er zelf nog om lachen maar goed dat je even je rust pskt. Zet m op en laat vallen achterwege ajb. Sterkte

  • 30 Mei 2019 - 17:42

    Colette:

    Nou, dat is niet al te best, zo vlot al duikelaartje spelen... Niet te overmoedig worden! Ik hoop dat je wat reservedagen in de oorspronkelijke planning hebt zitten. Achterstand inhalen is geen fijn gevoel!
    Maar zet hem op en laat je niet kisten! Ik heb nog steeds grote bewondering voor je, want ik zou het niet kunnen!
    Succes verder!

  • 30 Mei 2019 - 17:43

    Ruud:

    Hoi Willie,

    Wat een pech zeg van je valpartij
    Onderweg heb ik idd 2x op je gewacht. In Bourcy was overigens geen koffie te krijgen

  • 30 Mei 2019 - 18:14

    Ad De Laat:

    Doorzetten Willie, je kunt het!

  • 31 Mei 2019 - 07:03

    Aad V Roosmalen:

    We zullen maar zeggen alles waar je niet dood aangaat maakt je harder. Jij bent voor mij spijker hard.
    keep going
    Aad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 12086

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: