Dag 22: Uzerche - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 22: Uzerche - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 22: Uzerche

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

15 Juni 2019 | Frankrijk, Uzerche

De twee en twintigste dag alweer, of te wel de start van de vierde week, wat gaat het toch snel. Maar om met het belangrijkste te beginnen, Colette en Aad, het duimen heeft mij voorspoed gebracht, want ik heb het vandaag gered tot Uzerche.
Vanochtend om zeven uur eruit, redelijk geslapen, al hoewel de rib die ik bij de val in de Ardennen heb bij het draaien in bed nog steeds parten speelt. Met z’n vieren ontbeten met lekkere koffie door Birgit gezet. Na het ontbijt alles op de fiets gepakt, Birgit en Klaus een fijne (laatste) wandeltocht toegewenst en Wim veel succes met zijn terugtocht gewenst. De deur van het Pelgrims hotel afgesloten, nog even langs de bakker voor wat brood en de fruithandel voor wat bananen en vertrokken uit Saint Léonard.
Gisteravond was er veel water gevallen, maar de gieter boven leek leeg te zijn, want het was droog. Wel flink bewolkt, dus lange broek en jas aan vandaag. Om kwart over negen kwam de eerste klim er aan, net een kwartiertje op de fiets en dan al flink stijgen. Nou, zeker de eerste tot anderhalve kilometer was pittig, de snelheid zakte tot onder de zes km/uur! Maar met het verstand op nul, door blijven trappen. De tweede helft van de klim was wat minder heftig, dus om ongeveer kwart voor tien was ik, wel druipend van het zweet, boven. De eerste klim van de dag zat erop. Verder naar Saint Bonnet-Briance, waar net voor het dorpje ik ingehaald werd door Toon en Agaath (uit Poeldijk in ’t westland). Gisteren had ik met hen al voor de kerk in St.Léonnard gesproken. Omdat het zachtjes begon te druppelen, samen maar even ’n kopje gedronken tijdens het buitje. Toon vertelde dat ze elektrische fiets hadden, waarvan de motor alleen gebruikt werd tijdens het klimmen en daarnaast dus geen remmende werking had, zodat normaal fietsen even licht was, als bij een normale fiets. Toen we na de koffie vertrokken, kon ik hen dus bij de daling wel voorblijven, maar bij de klim die daarop volgde, zag ik ze al snel uit het zicht verdwijnen.
Twee klimmen, kort na elkaar, was weer even de tanden op elkaar, maar toen die voorbij waren, was ik toch voor enen in St.Germain-les-Belles, waar ik langs de kant van de weg geluncht heb (geen bankje in de wijde omtrek te zien). Daarna door naar Le Porcherie, waar een fijne afdaling was. Regelmatig op de Garmin gekeken of ik nog goed zat en al gauw kwam ik aan bij Gare La Porcherie! Gare La Porcherie? Dat staat helemaal niet op het kaartje! Al snel de plek op de kaart gevonden waar ik was, één kilometer uit de route! Hmmm, dus moet ik maar weer terug (klimmen).
Nadat ik weer op de goede weg zat, bleef de Garmin proberen om mij op een omweg te krijgen. Het heeft me ongeveer een half uur gekost om ervoor te zorgen dat ie de juiste route weer aangaf. Gelukkig maar dat ik niet blindelings op dat ding vertrouw en ook de kaart in de gaten heb gehouden.
Afijn, na een tijdje fietsen, vaak over Frans plat (wat soms meer energie kost dat een klim, door de telkens wisselende tempo’s), kwam ik om kwart over vijf aan in Uzerche. Helaas moest ik om bij de camping te komen, door het hele dorp heen, wat nog een flinke klim was. Tegen zes uur was ik daardoor pas bij de camping. Gelukkig scheen de zon, potje gekookt en lekker buiten gegeten. Nu de log nog schrijven, dadelijk m’n pilsje opdrinken en dan naar bed.
Morgen is het mijn bedoeling om naar Brive-la-Gaillarde te rijden, een afstand van ongeveer 45 km. Ik weet nog niet of ik daar een camping kan vinden, dus misschien wordt het wat duurders. Het zou wel beter en warmer weer worden de komende dagen (morgen 24 graden). Goed smeren dus en misschien wel ergens een dagje niet fietsen. Voor nu, tot morgen en welterusten.

  • 15 Juni 2019 - 18:31

    Colette:

    Nou, is dat even fijn dat je het gehaald hebt!! Helemaal trots op je! Als duimen helpt, zeg je maar wanneer ik wéér aan de slag moet! LOL
    Zo ontzettend leuk om je verhaal te lezen, je ziet het voor je, zeker met de foto's er bij!!
    Ik vind het nog steeds bewonderenswaardig wat je doet! Heb er gisteren de kaart eens bij gepakt om te kijken waar je fietst.
    Gewoon doorgaan. Het gaat prima!!!
    Groetjes!

  • 15 Juni 2019 - 19:01

    Ad De Laat:

    Het gaat goed Willy! Ben trots op je, zo volhouden dan red je het zeker!

  • 15 Juni 2019 - 20:04

    Rob De Vos:

    Nou Willy je fiets als een gesmeerde locomotief ,goed van je , ik neem mijn petje voor je af.
    Mijn vakantie in zuidelijk Kroatië zit er bijna op en jij fiets nog even lekker door.
    Ik blijf je volgen.
    Groetjes Rob

  • 16 Juni 2019 - 04:41

    Opa:

    goede morgen
    het is hier z9ondag) mooi weer
    niet te warm en goed om te fietsen helaas heb ik geen fiets meer
    als het nodig is Wil neem je gewoon een snipperdag
    veel sterkte vandaag en tot morgen

  • 16 Juni 2019 - 08:05

    Marcel En Corry :

    Hoi Wil,
    Je doet het goed, ga zo door.
    En aan de lengte van jou verslagen te zien, heb je niet naar Karin geluisterd, maar wij vinden het leuk om deze uitgebreide verslagen te lezen, zodat wij goed op de hoogte blijven van wat je ervaard en doet tijdens jou fiets avontuur.
    Ga zo door, succes.
    Groetje's Marcel en Corry.

  • 16 Juni 2019 - 10:31

    Aad V Roosmalen:

    Willy,
    fijn dat het duimen helpt, ik zal er mee doorgaan net zoals jij. doorgaan we moeten doorgaan zelfs H v V
    vindt dat. ik ben blij dat je lekker opschiet. En dat dag je niet fietsen moet je maar uitstellen tot je terug bent.
    hou vol Aad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 12004

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: