Dag 21: Saint Léonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu Dag 21: Saint Léonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Willy Bolwerk - WaarBenJij.nu

Dag 21: Saint Léonard-de-Noblat

Door: Willy

Blijf op de hoogte en volg Willy

14 Juni 2019 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Vandaag was het plan om maar een ritje van 25 km te doen, richting Saint Léonnard-de-Noblat, na verwachting daar aan het begin van de middag aan te komen. Hoewel het plan was om er om zeven uur uit te zijn, was het toch kwart over zeven voor ik wakker werd. Dus snel alles in gaan pakken, want om acht uur zou het ontbijt klaar staan. Alles ingepakt, behalve de tent, heb ik het ontbijt gehaald. Heerlijk ontbeten, met een broodje voor onderweg achtergehouden, was om half negen alles op.
De rest ingepakt, Hans en Joke nog een hand gegeven ter afscheid, vertrok ik om iets over negenen. Beginnend met een klimmetje van de camping terug naar de route, vol goede moed over deze 25 km. Maar ja, de route bevatte toch nog een aantal flinke klimmetjes, dus regelmatig, verstand op nul en doortrappen…. Tussendoor nog wat Frans plat (je weet wel, stukje klimmen, stukje dalen en weer ’n stukje klimmen), maar stillekes aan kwam St.Léonard toch in zicht.
Wel moet ik toegeven dat de streek waar ik dor rijdt steeds mooier wordt (dus ook lastiger). Mijn conditie wordt ook steeds beter, want de klimmetjes doorsta ik (vooral) langzaam, maar zeker, beter. Het duurt wel even voor je boven bent (6,5 km/uur over een afstand van 2 km is toch zo’n kleine 20 minuten), maar ik kom er wel zonder af te stappen of uit te hijgen. Wel af en toe mezelf beloond met een kopje koffie!
Rond half twee was ik in de buitenwijk van St.Léonard, wetende dat er nog een flinke klim was naar het centrum. Toch om half drie aangekomen bij het Toeristen Office, waar de toegangscode voor de Pelgrims Herberg gehaald moest worden. Tegelijkertijd met mij, kwamen er ook twee Duitse wandelaars aan, Birgit en Klaus, die ook naar de pelgrims herberg moesten. In de herberg eerst gedoucht en omgekleed, daar de handdoek, fietskleren en ondergoed in de wasmachine gestopt (die momenteel nog in de droger zitten), zodat ik morgen weer fris kan fietsen. Toen even naar de supermarkt gegaan, waarna bij terugkomst ook Wim, een terugfietser uit België in de herberg was aangekomen. Om zes uur zijn we gezellig met z’n allen gaan eten bij de pizzatent en daarna nog gezellig in de herberg geborreld.
De hele dag is het redelijk mooi weer geweest, heb zonder jas in korte broek kunnen fietsen. Helaas is het vanavond gaan regenen en zien de voorspellingen voor morgen er maar matig uit. Mijn bedoeling is om morgen een afstand van 60 km te fietsen, aangezien er niet zoveel campings onderweg zijn. Er zitten een drietal klimmen in, die pittig te noemen zijn, dus we gaan het meemaken. Ik hoop dat jullie dus een beetje duimen voor een goede rit morgen, in redelijk weer.

Voor nu welterusten en wellicht tot morgen.

  • 14 Juni 2019 - 18:55

    Colette:

    Hoi, nou, dat gaat goed, maarre..... Heel wilde plannen voor morgen! 60 km., 3 pittige klimmen.... Jij durft!!!
    Ik zal voor je duimen, als dat helpt!
    Zet hem op, ik steun je in gedachten.

  • 15 Juni 2019 - 05:14

    Opa:

    ben blij dat het goed gaat
    het weer is hier ook nog geen zomer
    maar geniet van elke dag die je hebt

    groetjes opa

  • 15 Juni 2019 - 09:17

    Aad V Roosmalen:

    Willy,

    ik duim elke dag voor je. ben blij dat je steeds beter wordt dat is groeien in de wedstrijd.

    vee lconditie en sterkte.
    Aad

  • 15 Juni 2019 - 10:32

    John Janssens:

    We duimen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willy

Bestemming Santiago

Actief sinds 05 Sept. 2021
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 11999

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 06 Juni 2022

Rondje Nederland

05 September 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

25 Mei 2019 - 07 Juli 2019

Langs oude wegen

Landen bezocht: